malwinas

Här kommer jag att skriva om allt mellan himmel & jord. Med andra ord om Livet ~ allvarligt som roligt! ;-) Väl mött..

Stoor i käften..

Publicerad 2012-06-04 21:17:22 i Allmänt

Jomenvisst...återigen har man lyckats! Finns ju ingen hejd på allt! Hahaha

Fick ett sms i fredags. Påminnelse om återbesök hos tandläkaren!
Blev lite paff eftersom jag fick för mig att jag var "felfri" senaste kontrollen men men stressad som man är skrev man upp tiden i kalendern för att inte glömma det.
Började även jobba en timma tidigare för att hinna tillbaka till stan i tid! Började alltså vid 06.00
Snacka om att man var trött! Haha
Tokstressar sig igenom hela dagen och blir klar precis i tid. Rusar upp för trappan till tandläkaren. Styr direkt in på toan fräschar upp tänderna och går sedan ut till disken..
Anmäler mig bestämt till min bokade tid som jag har kl 15:10
Kvinnan bakom disken letar, tittar, och rynkar på näsan..Jag blir mer och mer otålig. Hon frågar återigen om mitt personnummer och jag suckar fram det riktigt besvärat!
Hon frågar både 2 och 3 ggr..- du har alltså fått ett sms!? -
För du finns inte i systemet!
-Det ligger ingen bokning på dig.
-Ja men jag fick ju smset, jag har ju stressat hela dagen för att hinna och nu står jag här..
När hon nån minut senare och inför världens kö ber om att få titta på smset..
Ivrigt plockar jag fram telefonen och läser det IGEN då jag inser vad som står längst ner i smset..
-Välkommen till oss på Smile..
Men guuuud vad pinsamt!!! Jag dööööör! Ta mig härifrååååån!

( Jag går fortfarande till Klostergatan men mina barn däremot går till Smile!)

Hon tittar på smset och tittar på mig...- mmmm där var det ja..
Skamset tar jag tillbaka min telefon och erkänner mitt misstag.
Med blossande face och nyborstade tänder går jag snabbare än snabbt därifrån med skjutmig känsla!!!
Dumma dumma dig är det enda jag tänker..
Samtidigt som jag undrar om min grabb kommit till tandläkaren som han ska..då påminnelsen gått till hans förvirrade mamma istället för pappa som han är hos denna veckan..

Jaja jag visste JU det...jag hade ju inga hål!

...gjorde i alla fall en GLAD efteråt..och det var tjejen på parkeringen som fick min 2timmars parkering! Varför slänga när du kan göra nån annans dag :-) !!??

Puss från fröken stirr :D

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-06-04 21:23:26

Hahahahahahaahah! Äntligen fick man sig ett gott skratt även denna dag :-)

Postat av: Petra

Publicerad 2012-06-05 00:35:00

Du är bäst min kära vän!

Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela