malwinas

Här kommer jag att skriva om allt mellan himmel & jord. Med andra ord om Livet ~ allvarligt som roligt! ;-) Väl mött..

Jag skiter i allt..men det skiter jag i.

Publicerad 2012-05-20 15:58:43 i Allmänt

Underbart väder helgen lång..kroppen suger åt sig solens strålar och tankarna snurrar..är nog inte fel att resa iväg nästa helg.
Tror jag behöver det så inte tankarna tar över hela mig..

Vill en dag som denna dela med mig av budorden..

Just hundens 11 budord!

1. Jag lever i ungefär 15år, varje gång DU lämnar mig betyder det sorg för mig.

2. Ge mig tid att förstå vad DU begär av mig.

3. Gör mig lycklig DU är mitt liv.

4. Var inte arg på mig länge och lås mig inte inne som straff.

5. DU har ditt arbete, Dina vänner, Dina nöjen. Jag har bara DIG.

6. Tala med mig fast jag inte förstår orden, jag blir glad av att höra Din röst.

7. Kom ihåg att jag aldrig glömmer hurdan DU är mot mig.

8. Innan DU slår mig, kom ihåg vad mina tänder kan göra, men jag använder inte min styrka mot Dig.

9. När DU är irriterad på mig för att DU har mycket att göra, så tänk på att jag kanske är sjuk, har ont i magen är trött 
   eller deppig.

10. Ta hand om mig när jag blir gammal, kom ihåg DU blir också gammal.

11. Va hos mig när jag har det svårt, allt blir mycket lättare bara jag har DIG.



Många djur far illa..om det ändå fanns ett djurkörkort. Alldeles för enkelt att bara skaffa..

Nu blir det solstolen och en bok en stund till..för jag skiter i allt men det skiter jag i..

Take Care..// Malin


Kommentarer

Postat av: Jessa

Publicerad 2012-05-21 00:28:31

Kul att få läsa din blogg;)

Håller me dej om att det är alledeles för lätt att skaffa djur för att sen inte bry sej eller än värre saker... Likadant som med en del som har eller skaffar barn..:( Finns hemska människor överallt.

Kramar i massor

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela