malwinas

Här kommer jag att skriva om allt mellan himmel & jord. Med andra ord om Livet ~ allvarligt som roligt! ;-) Väl mött..

Jo men visst..

Publicerad 2012-05-11 21:35:35 i Allmänt

Äntligen är det fredag KVÄLL..som man längtat ;-) pga både det andra..men kan ju säga som så att dom senaste 8 veckorna varit totalt kaos! I hemmet om nåt ska nämnas..
Vattenskadat badrum drar med sig en hel del..både jobb ork och PENGAR!
Hujedamig vad det kostar för att återställa denna fukt..

Kan ju ge med mig  lite av min historia för att ni ska förstå..

För lite drygt 8 veckor sen vad det som man trodde - kaos i badrummet! Golvet drog upp och fläkten sattes på.
Ett litet monster som låter som en gammal traktor och gör det varmare än solen!
Att den sen var kopplad till takbelysningen gjorde inte saken bättre! Gahhhhhh på väg att bli tokig blev man tillslut van vid att sova i totalt dagljus med en temperatur på jag vet inte vad..
Usch!
Men men vad är en bal på slottet!?
Veckorna gick och nu var det dax att få allt fixat- det var ju torrt nu!
I torsdags förra veckan drog dom igång..dusch handfat badrumsskåp..alles togs bort! Jaaa t.om toaletten! Dagtid har den inte varit på sin plats alls utan istället stått i tvrummet..nattetid har den satts dit igen om så tillfälligt..vilket innebär fallrisk! Tok kissnödig kom man hem en em och höll på att få taostolen i knäet..tjihuuu NOT! Men men..Så köra till mamsen för att duscha varje kväll med sin kappsäck packad är inget för mig..1,5 v räcker gott och väl..jag vill ha MITT eget badrum!
Kakelkillen började göra det han skulle göra..
Väl klar med plattorna( igår) torsdag så lyser målarn med sin frånvaro..och vvsarna dyker upp istället. Dom kan då bara sätta dit badkar och handfat..skåpet får vänta!
Är ju inte ommålat...grrr ännu en helg utan riktigt badrum! Det här med kommunikation finns visst inte överallt! ;P Sen ska ju tilläggas att jag ringt och sökt hyresvärden mfl för att få en förklaring ( av nån konstig anledning har dom inte ringt upp )
1. Kan bero på att hon i kundtjänst berättade vad jag sa och vilket tonfall jag hade..2. Vvsarna har skvallrat om mitt tycke ;D
Whatever..
En hyresgäst MÅSTE man vara rädd om..för utan oss kan dom trycka upp sina bostäder nånstans..Inte nog med det..räkningen kom idag, på odjuret som stört min dygnsrytm och gett mig Afrikavärme..
Ska man skratta eller gråta..!? 3500kr totalt..som hittat..men vad faaaan jag får ju nytt badrum :P

Med en fint skarvad matta!

 Suck håhåjaja hahahahaha jag hade gjort det bättre själv ;-) Tack & hej

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela