malwinas

Här kommer jag att skriva om allt mellan himmel & jord. Med andra ord om Livet ~ allvarligt som roligt! ;-) Väl mött..

Likt ett soppkärl...

Publicerad 2012-05-19 22:11:03 i Allmänt

Upp som en sol och ner som en pannkaka..
Så kan man i korta drag förklara mycket som sker.
Livet är inte lätt och ska nog inte vara det alla gånger heller.
Inte för alla av oss.
För en del lyser lyckan vareviga dag medan andra kämpar emot både det ena och det andra.

Lycka är ingen självklarhet..
Vissa av oss har det nog förutbestämt innan födseln, vilka som ska ställas inför prövningar och vilka som slipper.
En del har det så enkelt att dom inte vet hur dom skall handskas med EN motgång.
Medan, sådana som jag, får kämpa och bita ihop så pass ofta att det blir en del av vardagen.

Men vem har sagt att livet ska vara enkelt..
Och vem säger att lyckan finns förevigt..?
Inte jag ..

Mitt liv kan liknas med ett soppkärl ..
Med andra ord...mitt liv är ingen delikatessdisk.
Men jag är väl en av dom som ska gå igenom allt..
Oroa sig för vad som komma skall är ju i alla fall ingen mening.
Det som sker det sker..

Men en sak vet jag och det är att jag älskar mina barn & hundar.
Och är glad och tacksam för dagarna som går och att mina nära & kära håller sig friska och krya.

För vad är en bal på slottet..? - alldeles alldeles underbar.
Men säg den lyckan som vara för evigt..

Kramar M

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela