malwinas

Här kommer jag att skriva om allt mellan himmel & jord. Med andra ord om Livet ~ allvarligt som roligt! ;-) Väl mött..

Cyberworld!

Publicerad 2012-11-27 22:44:34 i

Ibland tänker jag lite mycket.. För mycket?
Nej det tror jag inte man kan göra..
Beror ju på vad det gäller.
I vilket fall är jag inte ensam om det..att tänka alltså !
Det gör man mer el mindre jämt..
I matbutiken tänker du på kommande middagar, grovt eller ljust bröd och kanske om du ska välja ekologiskt eller inte.
Ska du sponsra det lokala fotbollslaget med en 2 kr dyrare plastkasse som senare blir en uppsamlare för dina hushållssopor..
När du sitter i bilen tänker du inte på avståndet till bilen framför eller älgen som kan dyka upp från vägkanten - utan istället tänker du på morgondagens möte eller träff med dina vänner eller nåt så mindre viktigt som städ och tvätt .
När ska man börja leva i nuet!? Just här, just nu!?
Jag vet inte.. Önskar att jag hade svaren för jag söker efter dom själv..
dom gånger jag kommer på mig själv med att vara i en annan värld !

Som nu! - när man sitter och princip skriver dagbok ut i cyberspace..
Till vilken vinning? Jag blir ju inte piggare ..
Snarare ännu mer svart under ögonen..
Nåväl det är väl det som skiljer århundradena isär..

Carpe Diem min vän! Och om du inte kan fånga dagen -gör åtminstone ett försök.
ALLT är bättre än INGET.

Kärlek från mig

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela