malwinas

Här kommer jag att skriva om allt mellan himmel & jord. Med andra ord om Livet ~ allvarligt som roligt! ;-) Väl mött..

Att Släppa taget...

Publicerad 2013-07-01 16:58:15 i Allmänt

... Kan vara nog så svårt ibland kanske. Men varför funkar människan så..? Att det som är förlorat är det som skall vinnas tillbaka..?
Alla är kanske inte sådana, men mååånga tyvärr.

Saker händer och sker i livet. Vi människor kan liknas med en bok.
Full av kapitel.
En del börjar på ett nytt kapitel medan andra börjar på en helt ny bok .


Släpp taget och lev!

Börja på det där nya kapitlet istället för att försöka bläddra tillbaka till föregående kapitel.
För det är redan passé, finito,överstökat..
Fråga mig JAG vet..

Acceptera men framförallt RESPEKTERA..!

Den som en gång varit just DEN viktiga delen i ditt liv är inte det längre . Oavsett tidigare liv.

NI är inte längre bästa vänner , NI ska inte längre veta allt om varandra, NI ska inte höras av precis som förut, NI ska inte bry er om varandra på samma sätt längre, NI delar ingenting längre.
Det är så livet funkar.

För både gammal som ung, med eller utan ny livskamrat vid sin sida.

Detta är något som BRA många borde ta till sig av men på tok för fååååå som gör det tyvärr.

-Är det kanske därför skilsmässorna blir så många ?
-Eller väntetiderna blir så långa till fam.rådgivningen?


Jag bara undrar.? För jag sitter inte på svaret.. Tyvärr!

Kram ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela