malwinas

Här kommer jag att skriva om allt mellan himmel & jord. Med andra ord om Livet ~ allvarligt som roligt! ;-) Väl mött..

Svensk sjukvård ..

Publicerad 2013-06-20 17:11:58 i Allmänt

När den är sim sämst ..!! Har fått uppleva det mååånga ggr förr men det här tar priset ;-(

Sökte för ett halvår sedan att jag inte mådde bra ..
Men jag var frisk enligt den läkarn..

Var för en månad sen och gjorde cellprov, skulle då få svar hemskickat efter 2 v.
Veckorna har gått och inget brev i sikte..
Idag tog jag tag i det och ringde upp ..
Jodå enligt sköterskan som svarade ska det ha skickats ett brev den 10:e juni..
Likaså ett E-recept. För jag behövde visst antibiotika pga kraftig infektion.

När hon sedan går in och läser på receptet vad den kvinnliga läkarn skrivit ut så visar det sig vara blankt ..
Sköterskan är förbryllad och inser att kollegan gjort dubbla fel..
Inte skickat nåt brev alls OCH skickat ett blankt recept till Apoteket.!! Och nu får jag ingen till att skriva ut ett nytt förrän måndag .. Under all kritik!!!

Får det gå till såhär !!??
Jag bara undrar..

Sjukt är bara förnamnet..

Kram från mig


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela