malwinas

Här kommer jag att skriva om allt mellan himmel & jord. Med andra ord om Livet ~ allvarligt som roligt! ;-) Väl mött..

Sista stunden är kommen!?

Publicerad 2013-03-28 14:56:17 i Allmänt

Man kan fan inte tro annat alltså..varför!? Varför är folk så fruktansvärt hysteriska stirriga och stressiga över just högtider!? Bara kolla in påsken..du gör det i din närmsta matbutik om du nu skulle ha missat det.. Det körs kundvagnsrace..dom kör på varann på hälarna börjar bråka och börjar tugga. Nästa kvinna springer till kön för att vinna en plats. Nästa springer runt med sin kundkorg och plockar från hyllorna..För att inte tala om godiset..! Jag mår ILLA! Nej fanimej, jag tror jag tar kvasten till blåkulla och skiter i att komma tillbaka för den HÄR världen DEN skrämmer mig.
Det FINNS en morgondag likaså än viktigare saker än detta stirr!!!!!
För att dra några ex, VARJE DAG drabbas ETT nytt barn av cancer, var TREDJE kvinna får bröstcancer, andra barn runt om i välden svälter och eller är föräldralösa.
Det finns dom som fryser och är hungriga - våra uteliggare/hemlösa..Det finns folk som sitter ensamma luspanka utan släkt och vänner..
OCH för att inte glömma djuren! Alltför många vanvårdade och misshandlade små liv runtom i världen!
 
NEJ dags att tänka till och det gäller alla på detta jordklot! Ni kanske tycker att detta är ett I-landsproblem men själv skäms jag..
Skäms för att vara släkt till sådana här odjur som vi är - vi som kallas människor!
 
Nej dra i handbromsen INNAN det är försent..för snart ligger varannan människa i sjuksängen med hjärtinfarkt eller stroke..
 
Jag bara frågar..?? - Är det värt det?
 
Nej..!
 
Tack för ordet
 
// Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela