malwinas

Här kommer jag att skriva om allt mellan himmel & jord. Med andra ord om Livet ~ allvarligt som roligt! ;-) Väl mött..

Skalbaggar harar & igelkottar!

Publicerad 2013-05-20 07:54:38 i

Så var denna helgen redan över.. Varför går dom såå fort!?
Fredagen gick i ett nafs där stora tyskharen skrämdes bort från den trafikerade vägen. Och igelkotten som vimsigt snurrat in sig på garageuppfarten fick ett gott kvällsmål för att sedan kunna dra till skogs igen.. :-) underbart!
Emellan varven hann vi med att cykla runt. Till goda vänner och Evedals värdshus där det blev en god pizza!
Lördagen blev det några timmars jobb sen tillägnades resten av dagen ute på sjön.
Njuter av båtlivet & solen!

Men att avsluta en kanonhelg med största skalbaggen i byxorna var INTE med i planeringen!!!
Tänk dig lite bakis och trött ..du har klätt på dig gårdagens byxor som så fint hängt på stolen över natten.
Du har sovit med altandörren öppen.
Lägger dig på sängen och sträcker ut..
När du känner att det rör sig jämns med knäskålen.
Du börjar springa runt vifta och gråta skrika.
Sliter av dig byxorna i all hast och kastar dom längs med tvgolvet.
Din kille skrattar och iakttar dig och fattar noll.. När han sedan tror på dig och hjälper till att finna den skyldige..
Jo jag tackar jag..
Ut kröp aset stor som en enkrona..

Det blev starten på min söndag..Hoppas att ni fick en bättre morgon!

Ha en go måndag!

Puss ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela